ZESPÓŁ ds. pomocy psychologiczno - pedagogicznej powstaje dla każdego ucznia, który posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Ma on szereg zadań, które realizuje zgodnie z planem pracy Zespołu przez cały rok szkolny. Do Zespołu należą wszyscy nauczyciele uczący danego ucznia w danym roku szkolnym, jego wychowawca oraz specjaliści szkolni.
Jak powstają Zespoły ds. pomocy psychologiczno – pedagogicznej?
Dyrektor szkoły wyznacza koordynatora wszystkich Zespołów, którym w ZSM-E jest pedagog specjalny. Do zadań koordynatora należy ustalanie terminów spotkań zespołu, zawiadomienie o terminie spotkania Zespołu dyrektora i wszystkich członków, prowadzenie dokumentacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów i powiadamianie rodziców ucznia o terminie spotkania Zespołu, w tym umożliwienie im udziału w spotkaniu.
DO ZADAŃ Zespołów należy:
- ustalenie zakresu, w którym uczeń wymaga pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
- określenie zalecanych form, sposobów i okresu udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej z uwzględnieniem zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego,
- określenie dostosowania wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia,
- opracowanie IPET-ów dla uczniów objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną (Indywidualny Program Edukacyjno – Terapeutyczny), ,
- określenie działań wspierających rodziców ucznia,
- w zależności od potrzeb określenie zakresu współdziałania z poradniami specjalistycznymi lub innymi działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży,
- dokonując oceny Zespół określa wnioski i zalecenia dotyczące dalszej pracy z uczniem,
- Zespół może być zwołany dodatkowo w każdym przypadku, kiedy zaistnieje potrzeba objęcia ucznia pomocą psychologiczno-pedagogiczną,
- dokonując oceny śródrocznej, Zespół określa wnioski i zalecenia dotyczące dalszej pracy z uczniem,
- Zespół co najmniej dwa razy do roku dokonuje oceny efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej (arkusz wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia),
- Zespół dokumentuje ustalenia podjęte na posiedzeniu – spisuje Protokół ze spotkania.
Jak odbywają się spotkania Zespołu i prowadzona jest wymiana informacji:
W naszej szkole Zespoły ds. pomocy psychologiczno – pedagogicznej prowadzą:
-stały kontakt i bieżącą wymianę informacji o uczniach na platformie classroom, gdzie utworzone są indywidualne karty Zespołów dla każdego ucznia, posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego,
- posiedzenia Zespołów odbywają się on-line na platformie MEET poprzez classroom, w terminach ustalonych przez koordynatora, z dbałością o umożliwienie udziału wszystkim członkom Zespołów.
MOJE PASJE <<- zobacz! ;)